Subsystém FAKTURY

Rozdělení adres do skupin podle jednotlivých adresářů

Kdyby všechny adresy byly v jednom adresáři, mohlo by dojít k situaci, kdy obsluha při vystavení faktury vybere adresu u které nejsou uvedeny údaje důležité pro fakturaci (IČO, DIČ, slevy, přesný název firmy podle obchodního rejstříku apod.). Aby nemohlo dojít k podobným omylům obsluhy, jsou adresy rozděleny do třech skupin:

Adresář dodavatelů je v subsystému SKLAD ve volbě Dodavatelé. Do tohoto adresáře zapisujete pouze adresy dodavatelů.

Do tohoto adresáře zapisujete pouze adresy odběratelů. Z tohoto adresáře vybírá obsluha adresy pro fakturaci. Budou-li zde i jiné adresy, může dojít ke zbytečnému omylu obsluhy při vystavení faktury. Faktura by byla zdánlivě vystavena pro správnou firmu, ale nemusel by obsahovat správné údaje o odběrateli.

Do tohoto adresáře zapisujete všechny ostatní adresy, které nejsou zapsány ani v adresáři dodavatelů ani v adresáři odběratelů. Management firmy si zde zaznamenává například adresy potenciálních zákazníků, adresy obchodních kontaktů. Dále zde jsou zapsány adresy firem, které pro nás vykonávají různé služby (například mytí oken, kopírování, tisk vizitek, Messenger apod.).

Pokud se z potenciálního zákazníka stane zákazník skutečný, pak lze takovou adresu přesunout do adresáře odběratelů stiskem jediné klávesy bez dalšího přepisování. Totéž platí pro potenciálního dodavatele a přesun do adresáře dodavatelů.

Poznámka: V adresáři obchodních kontaktů můžete uchovávat všechny adresy včetně adres dodavatelů a adres odběratelů. Potom ovšem máme adresy duplicitně ve dvou souborech a nemusí být jednoduché udržovat aktuálnost v obou souborech s adresami.

Obrazovka s volbami subsystému FAKTURY

Adresář odběratelů

V tomto adresáři jsou zaznamenány pouze adresy odběratelů. Ostatní adresy jsou v adresáři dodavatelů (subsystém SKLAD) nebo v adresáři obchodních kontaktů.

Obrazovka s adresářem odběratelů

U každého odběratele jsou evidovány tyto údaje:

Faktury odeslané

V této volbě se evidují vystavené faktury. U každé faktury se eviduje datum zaplacení a zaplacená částka. Platby se označují ručně pro každou fakturu nebo jsou označeny automaticky podle údajů z výpisu z účtu.

Obrazovka se seznamem odeslaných faktur

Tisknout lze následující dokumenty:

Faktury přijaté

V této volbě se evidují přijaté faktury. Záznamy o přijatých fakturách se pořizují ve spolupráci s adresářem dodavatelů (viz Dodavatelé v subsystému SKLAD).

Dodavatelé jsou rozděleni do těchto skupin:

Podle rozdělení do těchto skupin jsou zaznamenávány údaje při zápisu záznamu o přijaté faktuře. U každé faktury je evidováno také datum zaplacení a zaplacená částka.

Obrazovka se seznamem přijatých faktur

Výpočet DPH

V této volbě lze provést výpočet DPH za měsíc, za čtvrtletí nebo za celý rok. Do výpočtu jsou zahrnuty informace z těchto souborů:

Obchodní kontakty

V tomto adresáři jsou zaznamenány adresy potenciálních zákazníků, adresy přátel a všechny ostatní adresy, jejichž nositel není ani dodavatelem ani odběratelem. Pokud se někdo z potenciálních zákazníků stane odběratelem (nebo dodavatelem), je možné takovou adresu bez dalšího přepisování přesunout do adresáře odběratelů (dodavatelů). Stejně jako v adresáři odběratelů lze i zde označit některé adresy a k takto označeným adresám hromadně přidat další text do poznámky nebo vytisknout seznam označených adres.

Obrazovka s adresářem obchodních kontaktů

Výpisy z účtu

V této volbě evidujete výpisy z účtu. Každá položka výpisu z účtu je jeden záznam. Zapsané záznamy můžete zaúčtovat. Po jejich zaúčtování je k faktuře (přijaté nebo vydané) připsána úhrada a transakce je také přenesena do subsystému účetnictví.

Obrazovka se seznamem pohybů na účtu

Bankovní účty

V této tabulce jsou zapsány bankovní účty. Na jeden účet mohou přicházet platby za úhradu námi vystavených faktur. Na další účet mohou přicházet peníze v zahraniční měně apod. Každý odběratel má zapsáno, který účet se mu vytiskne na formulář vystavené faktury. Do tabulky bankovních účtů si zapisujete také údaje pro komunikaci s bankou (adresa, jména, telefon, fax apod.).

Bankovní ústavy

Zde je evidován seznam bankovních ústavů, které provozují svoji činnost na území České republiky. Jsou zde zahrnuty i zahraniční pobočky těchto ústavů. Záznamy lze opravovat, rušit i přidávat.

Kurzovní lístek

V této tabulce je uchováván kurzovní lístek. Pro jednu měnu je určen jeden záznam v této tabulce. Proto před příjmem položek do skladu je třeba danou měnu v kurzovním lístku upravit. U konkrétní příjemky je archivována informace o kurzu pro tuto příjemku.

Obory v adresáři

Protože v adresáři obchodních kontaktů jsou zaznamenané adresy mnohdy různorodé (právě podle činnosti nositele adresy), je v této volbě k dispozici seznam oborů, který můžete dále upravovat nebo jen prohlížet. Každý uživatel si může obory činnosti a jejich kódy upravit podle vlastní potřeby.

Telefonní předvolby

Zde je uveden seznam více než 6000 obcí v ČR a SR s jejich číslem UTO (telefonní předvolba) včetně PSČ. V této tabulce je možné změnit setřídění záznamů podle každého ze tří zobrazených sloupců.

Konstantní symboly

Zde je uveden seznam konstantních symbolů, které používá subsystém SKLAD ve volbě Dodavatelé.

Řady faktur

V programu je možné vystavit fakturu s evidenčním číslem podle jedné z deseti číselných řad. Každá číselná řada eviduje poslední použité číslo vystavené faktury a popis číselné řady podle způsobu použití.

Parametry

V této volbě se nastavují parametry subsystému FAKTURY.

Zpátky na začátek stránky

Zpátky na hlavní stránku

Copyright ©  1998 - 2002 [SIMEO]. Všechna práva vyhrazena.
Aktualizace stránky: 21.07.2012